Archiv

Leden
Distanční výuka 2021

Distanční výuka 2021

28.01.2021

Je to již rok, co jsme v různých stupních omezeného provozu. To, že žáci nejsou ve škole, ale neznamená, že školy nepracují. On-line výuka „na živo“, zadávání úkolů přes různé aplikace a mnoho dalšího.

A jak tohle zvládají děti? Ke konci roku mě to zajímalo, tak jsem se on-line ptal. A výsledky jsou rozhodně zajímavé.

Sedmáci jsou spokojeni mezi 8 % až 35 % s domácí výukou, páťáci pouze ze 7 %. Naopak do školy by se rádo vrátilo 65 % až 93 % žáků. Což je pro nás (a jistě i pro rodiče) dobrá zpráva.

A co konkrétně hodnotí žáci na distanční výuce? Občas hodně úkolů v některých konkrétních předmětech. Někdy chybí potřebné vysvětlení problematiky a samozřejmě nejvíc chybí kontakt se spolužáky.

Naopak žáci pozitivně hodnotí pozdější vstávání a komfort domácího prostředí (třeba si odběhnout do ledničky). Také ušetření peněz za jízdné a celkové zlepšení známek.

Tak si držme palce, ať distanční výuka co možná nejdříve skončí a můžeme se vrátit do zajetých kolejí – snad to půjde.

M. Velechovský

15
Poznáš předměty?

Poznáš předměty?

21.01.2021

Ke konci roku jsem v rámci Informatiky v pátých třídách zadal úkol, aby se žáci pokusili ztvárnit pomocí piktogramů, či obrázků  předměty na naší škole. Je to vlastně obrácený postup, než jsem zadával v Přírodopise (viz minulý článek).

A musím říct, že mě páťáci nesmírně překvapili, jak se bravurně poprali s tímto tématem, který prověřil jejich kreativitu, znalosti, představivost, ale i ICT znalosti. Namátkou jsem vybral pár ukázek (omlouvám se těm, které jsem nevybral), tak schválně, jestli poznáte předměty, jež na Tyršovce vyučujeme?

A samozřejmě chválím i třeba sedmáky, kteří s tím bojovali v ORV, nebo např. čtvrťáky, kteří si to vyzkoušeli také.

M. Velechovský

15
Informace MŠMT

Informace MŠMT

23.01.2021

Provoz škol a školských zařízení v týdnu od 25. ledna 2021 i nadále probíhá ve stejném režimu jako dosud.

Pro předávání vysvědčení žákům, kteří jsou vzděláváni distančně, platí vydané opatření obecné povahy, které předpokládá předání informace o hodnocení žáka distančním způsobem a vlastní předání listinné podoby vysvědčení anebo výpisu odkládá na dobu, kdy budou školy pro příslušné žáky přístupné pro prezenční docházku.

O případných úpravách provozu škol a školských zařízení od 1. února 2021 rozhodne vláda České republiky ve středu 27. ledna 2021. 

13
Biologický kvíz pro dobu karantény

Biologický kvíz pro dobu karantény

12.01.2021

Tyršovka jede i přes všechna omezující hygienická opatření stále dál. Svět se dál točí a vysvědčení dle všech norem nepočká. Proto se stále snažíme dál pracovat a to nejen on-line.

Např. v Přírodopise (a nejen v něm) se snažím vymýšlet zajímavá a neotřelá témata, která doufám zaujmou, možná mírně pobaví, trochu polámou hlavu, ale hlavně se odkloní od „tradiční“ výuky. A takový biologický kvíz by to snad mohl splňovat. Co myslíte, troufnete si na něj?

M. Velechovský

31
Distanční výuka 2021

Distanční výuka 2021

28.01.2021

Je to již rok, co jsme v různých stupních omezeného provozu. To, že žáci nejsou ve škole, ale neznamená, že školy nepracují. On-line výuka „na živo“, zadávání úkolů přes různé aplikace a mnoho dalšího.

A jak tohle zvládají děti? Ke konci roku mě to zajímalo, tak jsem se on-line ptal. A výsledky jsou rozhodně zajímavé.

Sedmáci jsou spokojeni mezi 8 % až 35 % s domácí výukou, páťáci pouze ze 7 %. Naopak do školy by se rádo vrátilo 65 % až 93 % žáků. Což je pro nás (a jistě i pro rodiče) dobrá zpráva.

A co konkrétně hodnotí žáci na distanční výuce? Občas hodně úkolů v některých konkrétních předmětech. Někdy chybí potřebné vysvětlení problematiky a samozřejmě nejvíc chybí kontakt se spolužáky.

Naopak žáci pozitivně hodnotí pozdější vstávání a komfort domácího prostředí (třeba si odběhnout do ledničky). Také ušetření peněz za jízdné a celkové zlepšení známek.

Tak si držme palce, ať distanční výuka co možná nejdříve skončí a můžeme se vrátit do zajetých kolejí – snad to půjde.

M. Velechovský

15
Informace MŠMT

Informace MŠMT

23.01.2021

Provoz škol a školských zařízení v týdnu od 25. ledna 2021 i nadále probíhá ve stejném režimu jako dosud.

Pro předávání vysvědčení žákům, kteří jsou vzděláváni distančně, platí vydané opatření obecné povahy, které předpokládá předání informace o hodnocení žáka distančním způsobem a vlastní předání listinné podoby vysvědčení anebo výpisu odkládá na dobu, kdy budou školy pro příslušné žáky přístupné pro prezenční docházku.

O případných úpravách provozu škol a školských zařízení od 1. února 2021 rozhodne vláda České republiky ve středu 27. ledna 2021. 

13
Poznáš předměty?

Poznáš předměty?

21.01.2021

Ke konci roku jsem v rámci Informatiky v pátých třídách zadal úkol, aby se žáci pokusili ztvárnit pomocí piktogramů, či obrázků  předměty na naší škole. Je to vlastně obrácený postup, než jsem zadával v Přírodopise (viz minulý článek).

A musím říct, že mě páťáci nesmírně překvapili, jak se bravurně poprali s tímto tématem, který prověřil jejich kreativitu, znalosti, představivost, ale i ICT znalosti. Namátkou jsem vybral pár ukázek (omlouvám se těm, které jsem nevybral), tak schválně, jestli poznáte předměty, jež na Tyršovce vyučujeme?

A samozřejmě chválím i třeba sedmáky, kteří s tím bojovali v ORV, nebo např. čtvrťáky, kteří si to vyzkoušeli také.

M. Velechovský

15
Biologický kvíz pro dobu karantény

Biologický kvíz pro dobu karantény

12.01.2021

Tyršovka jede i přes všechna omezující hygienická opatření stále dál. Svět se dál točí a vysvědčení dle všech norem nepočká. Proto se stále snažíme dál pracovat a to nejen on-line.

Např. v Přírodopise (a nejen v něm) se snažím vymýšlet zajímavá a neotřelá témata, která doufám zaujmou, možná mírně pobaví, trochu polámou hlavu, ale hlavně se odkloní od „tradiční“ výuky. A takový biologický kvíz by to snad mohl splňovat. Co myslíte, troufnete si na něj?

M. Velechovský

31



Loga partnerů školy

Pravidla přístupnosti Zpracování osobních údajů GDPR