ANDĚLSKÁ HRA 2026
01.12.2025

V sokolovně se uskutečnil 1. ročník sportovní soutěže Sametová laťka, která přinesla napínavé souboje ve skoku do výšky. Akce byla určena pro žáky 2. stupně a rozdělena do dvou kategorií: 6.–7. třída a 8.–9. třída.
Atmosféra byla plná očekávání, protože šlo o premiéru této soutěže. Účastníci se snažili překonat své osobní limity a ukázat, že i školní sport může být plný emocí a radosti. Každý úspěšný skok provázely bouřlivé ovace spolužáků, což dodalo celé akci skvělý náboj.
Nejlepší výkon dne předvedl Štěpán Mrázek, který překonal laťku ve výšce 155 cm. Mezi dívkami se o první místo podělilo hned několik skvělých skokanek – všechny vítězky zdolaly výšku 130 cm, což je na školní soutěž velmi pěkný výkon.
První ročník Sametové laťky se vydařil na jedničku a položil základ nové tradici. Už nyní se těšíme na další ročník, který jistě přinese ještě více rekordů a sportovních zážitků.
Poděkování: Velké díky patří fotografům Dominiku Poupovi a Lukáši Janků, kteří zachytili skvělé momenty soutěže. Dále děkujeme pomocníkům Janům Mezlíkovým a Nevšímalovým a Terezce Szuczové za jejich ochotu a podporu při organizaci akce.
Výsledky:
8.-9 TŘÍDA
1/ MRÁZEK ŠTĚPÁN 155 CM 1/ ZAHÁLKOVÁ TEREZA 130 CM
2/ MATYÁŠ JAKEŠ 150 CM 2/ MÁLKOVÁ LUCIE 130 CM
3/ KEITH STANISLAV 145 CM 3/ ZEMANOVÁ NATÁLIE 130 CM
4/ KRÁL LUKÁŠ 140 CM 4/ HRDLIČKOVÁ EMMA 128 CM
5/ ŠMEJCKÝ JAN 135 CM 5 DĚDKOVÁ VIKTORIE 125 CM
6.-7. TŘÍDA
1/ TAX TOBIÁŠ 135 CM 1/ NOVÁKOVÁ BARBORA 130 CM
2/ STRAŇÁK DANIEL 135 CM 2/ DOLEJŠÍ JULIE 125 CM
3/ PŘIBYL ANTONÍN 130 CM 3/ BALVÍNOVÁ TEREZA 115 CM
4.-5./ HOUDEK DAVID 4.-5./ RYGLEWICZOVÁ ANNA 115 CM
4.-5.TŘÍDA/ DUŠEK JAN 4.-5.TŘÍDA/ ZAJÍČKOVÁ NIKOLA
V. Caudr, J. Štěpánek, Copilot
Fotografický kroužek CWAK už skoro čtvrt roku fotí. Ale vlastně jsme se ještě pořádně nepředstavili. Tak tady jsme ..... jo, ale chybí nám Áďa.
Žákům 5. A a 5. C se otevřely brány kosmu, a to přímo v srdci Prahy! Naše páté třídy se vydaly na exkurzi do nově zrekonstruovaného Planetária Praha, kde na ně čekalo nezapomenutelné putování Sluneční soustavou.
1) Setkání s Hurvínkem a fascinující fakta o kosmonautice
Celou dobu se nám s velkou péčí a odborností věnoval Mgr. Jan Veselý, který pro nás připravil program plný objevů.
Naše dobrodružství začalo zábavnou a poučnou besedou nazvanou „S Hurvínkem do vesmíru aneb Už je to dobrý!”. Děti se s Hurvínkem vydaly na vesmírnou misi, během níž se seznámily se základy astronomie, a především s fascinujícími tématy z kosmonautiky.
Beseda se zaměřila na praktické aspekty života ve vesmíru, které děti obzvlášť zaujaly:
2) Objevování v nové kopuli
Vrcholem programu bylo bezesporu promítání filmu „Dobrodružství ve Sluneční soustavě” v moderní a nově zrekonstruované kopuli. Díky špičkové technologii a pohlcujícímu 360° projekčnímu plátnu se naši páťáci rázem ocitli mezi hvězdami.
Planety, měsíce, komety... všechno bylo na dosah ruky! Byl to úchvatný pohled a jedinečný zážitek, který dětem přiblížil rozměry a krásy našeho kosmického domova.
Žáci se tak na chvíli stali skutečnými kosmonauty, kteří prozkoumávali část naší Galaxie a poznávali jednotlivá tělesa naší Sluneční soustavy. Věříme, že tato exkurze podnítila u mnoha z nich zájem o astronomii a vědu jako takovou.
Děkujeme panu Mgr. Veselému za skvělý výklad a provedení celým programem! Byl to den plný poznání, zábavy a pohledů, na které se jen tak nezapomíná.
Těšíme se na další výpravy za poznáním!
D. Michálek, I. Blažíčková, M. Ševcová, Š. Zelenková
21
V pondělí 10. listopadu 2025 se třídy 2. A a 3. C vydaly na výlet do Tábora. První zastávkou byla místní čokoládovna, kde si děti v dílničce vlastnoručně vyráběly marcipánové postavičky. Používaly válečky, vykrajovátka a hlavně vlastní fantazii. Součástí prohlídky byly i úžasné marcipánové výtvory – města, večerníčkové postavy či další známé figurky. Největší pozornost ale přitahoval čokoládový vlak, který houkal a svítil, a dokonce mu z komína vycházela pára. Děti obdivovaly také Jaromíra Jágra v životní velikosti vyrobeného z čokolády, podzemí s peklem, perníkovou chaloupku i ukázku pěstování kakaových bobů.
Po sladké návštěvě se žáci přesunuli do města, kde je čekalo strašidelné podzemí. Třeťáčci navíc odvážně vystoupali až na vyhlídku z věže a odměnou jim byl krásný pohled na celé historické centrum.
Výlet se velmi povedl a děti si odvezly spoustu zážitků i sladkých vzpomínek.
Kristýna Radoňská, Miloslava Soukupová, Eva Nevšímalová a Jaroslava Hojsáková
9
Fotografický kroužek CWAK využil krásného počasí (skoro až moc) a vyrazil do města. Zkoušeli jsme focení budov, v čele s kostelem Sv. Jiljí, a třeba i krásnou lávku přes Labe. Ukázali jsme si, jak nastavit foťák, jak se nebát jiných úhlů pohledu a třeba i to, jak je důležité si hlídat rovinu. A došlo i na panoramatickou fotku s foťákem.
Prostě focení ... :-)
Ve čtvrtek 13. listopadu si žáci 3. B a 3. C prohlédli nový bazén v Nymburce a zároveň si vyzkoušeli ukázkový plavecký výcvik. Program začal společnou rozcvičkou s plavčíky, kteří dětem ukázali správné rozplavání i jednoduchá cvičení na zahřátí.
Poté si žáci vyzkoušeli vířivkový bazén a v brouzdališti si zahráli různé míčové hry. Součástí programu byla také výuka správného dýchání v páře, což se dětem velmi líbilo. Nakonec mohly prozkoumat i druhé patro bazénového centra. Tam je čekala prohlídka wellness části – sauny, vířivky, odpočinkové zóny i saunového světa.
Děti si návštěvu nového bazénu užily a odnesly si spoustu příjemných zážitků i nových zkušeností.
Kristýna Radoňská, Ivana Řeháková, Eva Nevšímalová, Eva Bachtíková
11
Finance s prstem v nose bylo představení o tom, jak vlastně fungují peníze, jaký je rozdíl mezi zaměstnancem či podnikatelem, co jsou to daně, jak neupadnout do dluhové pasti a mnoho dalšího. Prostě pohodově a cool předané informace o poměrně složitých věcech, které čekají fakt každého.
Projekt MAS Podlipansko a Města Nymburka s názvem "Chceme zlepšit místo, kde žijeme" je skoro u konce. Za naši školu jsme zvládli vymyslet, připravit, objednat a nakonec i realizovat několik projektů.
Ve středu 6. listopadu 2025 se žáci 4. a 5. tříd zúčastnili florbalového turnaje smíšených družstev, který se konal v Milovicích na ZŠ Juventa. Naši školu reprezentovalo devět nadšených hráčů, kteří předvedli skvělý týmový výkon, bojovnost a fair play
Průběh turnaje
Během celého turnaje jsme nepoznali hořkost porážky. Přesto jsme ve skupině obsadili 3. místo, protože o postupu do semifinále rozhodovalo skóre. I když jsme byli bodově vyrovnaní s druhým týmem, na postup nám nakonec chyběl malý rozdíl ve skóre.
To nás však neodradilo – v zápase o 5. místo jsme nastoupili s odhodláním a zápas jsme s přehledem vyhráli. Odměnou nám bylo krásné 5. místo a spousta cenných zkušeností.
Sestava týmu
Julie Štěpánková, Barbora Boudová, Adam Pícha, Kryštof Zeman, Erik Karásek, Josef Jelínek, Radek Vaníček, Vojtěch Pilko, Vít Nevšímal
Všem hráčům děkujeme za skvělou reprezentaci školy a gratulujeme k výbornému výkonu!
J. Štěpánek
12
V pondělí 3. 11. navštívili žáci dějepisného semináře z 8. a 9. ročníku i Vlastivědné muzeum v Nymburce, kde se seznámili s bohatou historií našeho města a okolí. Budova poblíž školy prošla v minulých letech rozsáhlou rekonstrukcí, která zpřístupnila i středověké sklepení. Expozice je doplněna o ilustrace Lucie Seifertové, která vytvořila grafiku pro populární seriál Dějiny českého národa. Velký zájem vzbudila celá expozice, zejména kosterní pozůstatky z pravěku a mladého muže z období třicetileté války. Výjimečným zážitkem byla také prohlídka velkého plátna od Alfonse Muchy, které tematicky odkazuje na období husitství. Obraz měl být v době komunismu spálen, ale nakonec byl od zkázy zachráněn. Exkurze žákům poskytla nový pohled na dějiny a přírodu regionu a byla inspirativním doplněním výuky.
Ludmila Šimíková
9
Žáci 5. A se v rámci projektového dne pustili do neobvyklého úkolu – vytvořit svítící přáníčka, která nejen potěší oko, ale zároveň fungují jako jednoduchý elektrický obvod. Tento kreativní projekt spojil znalosti z předmětu Člověk a jeho svět (ČaJS) s výtvarnou výchovou (VV) a ukázal, jak může být učení praktické, zábavné a mezioborové.
Elektrický obvod v praxi
V hodinách ČaJS se žáci učili o základních principech elektrického obvodu – co je to zdroj, vodič, spotřebič a jak proudí elektrická energie. Tyto znalosti si následně ověřili v praxi, když pomocí měděné lepicí pásky vytvořili vodivé cesty na svých přáníčkách. LED diody pak sloužily jako světelný prvek, který se rozsvítil po správném zapojení obvodu.
Umělecký rozměr
Výtvarná část projektu nebyla jen o ozdobení přáníček – žáci přemýšleli nad kompozicí, barvami a motivy, které budou ladit se světelným efektem.. Kreativita neznala mezí a výsledná díla byla nejen funkční, ale i esteticky působivá.
Propojení předmětů
Projekt ukázal, jak lze propojit technické a umělecké vzdělávání. Žáci si uvědomili, že věda a umění se mohou doplňovat – že technické znalosti mohou být prostředkem k vyjádření kreativity. Navíc si osvojili dovednosti jako přesnost, trpělivost, týmovou spolupráci a schopnost řešit problémy.
D. Michálek, S. Ryklová a I. Blažíčková
23