Základní a mateřská škola, Tyšova 446, Nymburk

Červen
Krásné prázdniny!

29.06.2019

Všem přejeme příjemně prožité prázdniny a dovolené!!!

Questerland a Laser Game - 7.B

27.06.2019

Také se třídou 7. B jsme podnikli výpravu za zážitky plné adrenalinu a dobrodružství. Nejprve jsme se pěkně zpotili při adrenalinové Laser Game a poté se přesunuli na únikové hry Questerland. Podstata únikových her tkví v tom,  že tým hráčů je uvězněn ve speciálně vytvořené místnosti, ze které musí v daném čase najít cestu ven. Nejsou k tomu potřeba speciální znalosti nebo fyzická průprava, ale je nutné zapojit logické uvažování, pozornost a v neposlední řadě týmovou spolupráci. Všechny tři skupiny při hrách úžasně spolupracovaly a z místností zdárně unikly. Určitě si podobný výlet zase někdy zopakujeme.

I. Blažíčková, D. Michálek

Simulované zastupitelstvo

26.06.2019

Ve dnech 19. 6. a 20. 6. se žáci naší školy zúčastnili programu připraveného organizací Agora. Cílem celé akce bylo ukázat žákům, jak funguje komunální politika, jak se volí zastupitelé, jaké úkoly má starosta města, jaké kompetence má obec a odkud dostává peníze, aby mohla své úkoly plnit. Žáci se také dozvěděli, jakými způsoby se na vytváření komunální politiky mohou podílet občané. Součástí programu bylo vedle teoretické průpravy, skupinových aktivit, diskuze nad současnými problémy města a přípravy projektu v týmové práci i simulované jednání žákovského zastupitelstva. V rámci jednání si žáci procvičili schopnost cílené argumentace a schopnost rozhodovat se v obtížných podmínkách. Všichni zúčastnění odcházeli nejen s dobrým pocitem, ale i s certifikátem. Všem žákům tímto děkuji za vzornou reprezentaci školy.

S. Grospičová

Výlet za dobrodružstvím a adrenalinem - 6. B

23.06.2019

Žáci 6. B se vydali za dobrodružstvím a adrenalinem do Prahy. Jako první jsme si ověřili zákony optiky o šíření světla na laser game v největší aréně v ČR. Následně jsme své logické myšlení a důvtip aplikovali ve třech únikových hrách. Rozdělili jsme se na sedmičlenné týmy a každý tým zachraňoval Zemi v různě tematicky zaměřeném dobrodružství.

I. Blažíčková a D. Michálek

Den pro sport

19.06.2019

Ke konci školního roku jsme navštívili akci na Vesláku - Den pro sport. Žáci měli šanci se seznámit s nabídkou nymburských sportovních klubů. Více zjistíte v galerii.

M. Velechovský

Pozvánka na simulované zastupitelstvo

18.06.2019

VÍTE, CO TRÁPÍ ŽÁKY MÍSTNÍCH ŠKOL V NYMBURCE? CO CHTĚJÍ ZMĚNIT A VYLEPŠIT?
PŘIJĎTE SI POSLECHNOUT JEJICH NÁZORY NA AKTUÁLNÍ STAV MĚSTA Z POHLEDU MLADÝCH A ZAPOJIT SE DO DISKUZE!

Škola v přírodě v Harrachově

18.06.2019

Minulý týden strávily čtyři třídy (4. C, 6. C, 8. A, 9. A) na škole v přírodě v Harrachově. Každá třída měla naplánovaný svůj program: navštívily muzeum skla, hornické muzeum i s prohlídkou štoly, prošly se k Mumlavským vodopádům. Nabitý program byl doplňován dalšími sportovními, ale také relaxačními aktivitami. Deváťáci připravili pro své mladší spolužáky noční bojovku a jejich strašidelné líčení vzbuzovalo hrůzu. Velký úspěch také sklidila závěrečná diskotéka, kterou si všichni užili do pozdních večerních hodin. Loučení deváťáků se neobešlo bez slziček, protože pro ně to byla poslední škola v přírodě na naší škole. Přejeme jim hodně úspěchů na střední škole a věříme, že na Tyršovku nezapomenou.

Za všechny třídy P. Brodská

ŠVP 2.A a 3.C - čtvrtek

13.06.2019

Čtvrtek na škole v přírodě se probudil do deštivého rána. Nám to ale nevadí, protože jsme si vyrobili báječné klobouky podle poslední kouzelnické módy. Vyluštili jsme celotýdenní šifru a hledali zlatý kámen mudrců. U něj se v truhle schovávaly svitky s popisem, kde se skrývají další indicie. Hotel Bára se rázem proměnil v místo plné zvídavých detektivů pátrajících na možných i nemožných místech po další veršované kartičce vedoucí k pokladu. Sláva, povedlo se! Přáli bychom vám vidět tolik šťastných a spokojených dětí, když se dělila kořist :).

Odpoledne by se mělo vylepšit počasí, tak se chystáme na rozhlednu na vrch Žalý. Večer bude "místo večerníčku" projekce fotek z celého týdne.

Na shledanou 2.A a 3.C

Krajské finále OVOV

12.06.2019

V pátek 31.5. se naši žáci, kteří postoupili z okresního kola, zúčastnili krajského finále soutěže Odznaku všestrannosti, které se konalo na atletickém stadionu v Čáslavi. Naši žáci se opět neztratili a opět se velmi dobře předvedli. Jakub Kovač ze 4. B si odvezl medaili za 3. místo a Sára Ščuková, také ze 4.B, svoji kategorii opět vyhrála a postoupila do podzimního republikového finále, které se bude konat v Brně. Jen pro zajímavost, Sára udělala 68 shybů na šikmé lavici a 90 sedů lehů za 2 minuty. Na okresním kole udělala 120 kliků!!!

Sáře držíme palce do republikového finále!!

Dále naši školu reprezentovali: Valentýna Počarovská, Matyáš müller, Tomáš Doubrava.

Výsledky si můžete prohlédnout zde: http://www.sazkaolympijskyviceboj.cz//data/ovovContest/region/file/vysledky-kk-stredocesky-caslav-komplet.pdf

Sportu zdar.

PhDr. Vít Caudr

11.06.2019

Šikovní horalé ze druhé a třetí třídy zdraví všechny své blízké v nížině. V pořádku jsme dojeli na Benecko, ubytovali se v pěkném hotelu Bára, rozdělili se pomocí kouzelného klobouku do čtyř týmů, prozkoumali nejbližší okolí. Večer jsme šli na noční hru a kdo došel až do konce, na toho čekal poklad - kouzelná hůlka (svítící tyčinka). Krkonošské lesy se proměnily v roj barevných světýlek.

Dnes máme další letní den, počasí je fajn - teplota kolem 27 stupňů a vítr. Došli jsme do centra Benecka na na nákupy. Kochali jsme se krásnými výhledy na Kotel a další hory a na květinové louky. Naše týmy soutěží o indicie, které nám koncem týdne snad pomohou k získání kamene mudrců.

Čeká nás vodní bitva s balónky. Všichni jsme zatím fit a máme dobrou náladu :).

Tým 2.A a 3.C

CWAK se letos rozloučil

06.06.2019

Fotografický kroužek CWAK se rozloučil se sezonou 2018/2019.... a čím jiným, než focením. Tentokrát jsme využili krásné počasí a trochu si zablbnuli s vodou. A zbyl i čas na různé varianty svícení u makra.

Zda bude CWAK pokračovat i v dalších letech se teprve uvidí .... dobré světlo všem (nejen na focení) ....

M. Velechovský

Naučná stezka Na Ostrově

27.06.2019

Těsně před prázdninami se otevřela veřejnosti biologická naučná stezka v parku Na Ostrově. Na této stezce jsem pracoval více než rok a k vlastní realizaci došlo po více než dvanácti letech. Na stezce, kromě mně, spolupracovali i někteří žáci naší školy a také proto nese hrdě logo Tyršovky.

Doufejme, že všech 11 tabulí se bude líbit, pomůže lépe poznat fantastický svět přírody a hlavně, že bez poskvrny přečká alespoň několik let. Díky všem za spolupráci.

Dračí lodě

27.06.2019

Dne 25. 6. 2019 se konaly závody dračích lodí. Zúčastnily se 4 třídy z naší školy 5.B, 6.C, 8.B a 9.A. S výsledky jsme všichni spokojeni. Třída 5. B se umístila na prvním místě z 9 týmů a 9. A postoupila do finále, ve vyrovnaném souboji se umístila na čtvrtém místě z 17 týmů. Celkově ZŠ Tyršova Nymburk obsadila krásné třetí místo z 9 různých škol. Velké poděkování patří panu učiteli Jeřábkovi, paní učitelce Brodské, Šídové a paní učitelce Zedníkové za podporu a trpělivost.

Lenka Červená (9.A)

Trojská válka

25.06.2019

Jaké to je zažít dějiny na vlastní kůži, si vyzkoušeli žáci 6. C v projektu, který dlouhodobě připravovali a realizovali v závěru školního roku. Skládal se ze dvou částí. V hodinách dějepisu se seznámili s postavami z řecké mytologie, vyhledali o nich zajímavé informace a vytvořili plakáty. V rámci literatury zdramatizovali báj o trojské válce, kterou sehráli před svými spolužáky v auditoriu. Představení bylo doplněno zajímavými kulisami a kostýmy, které si žáci zhotovili v hodinách pracovních činností a s pomocí rodičů.

Z celé akce jsme měli radost a potěšili nás pochvaly od učitelů i spolužáků.

Děkujeme paní učitelce Brodské a Pekárkové, že pro nás projekt připravily a už se těšíme na další v příštím školním roce.

Žáci 6. C

20.06.2019

V pondělí 27. května proběhlo v Poděbradech okresní kolo matematické soutěže  Pythagoriáda.

Naši školu reprezentovalo celkem 13 žáků. V kategorii 5. ročníků se na krásném 2. místě umístil Jan Nosál (5. A) a v kategorii sedmých tříd na 3. místě Klárka Valentová (7. B). Úspěšnými řešiteli okresního kola, kteří získali alespoň 10 bodů z 15,  byli dále Tadeáš Ehl (6. B), Terezka Zelenková a Veronika Kopecká (5. B).

Všem zúčastněným děkujeme za reprezentaci školy v náročné soutěži a vítězům a úspěšným řešitelům gratulujeme!!!

I. Blažíčková

Škola v přírodě - Homole 2019

19.06.2019

Třída 5.A vyrazila na již osvědčené místo - na chatu Homole u Jičína. Společně jsme hráli různé hry, sportovali, vyráželi do okolí a došlo i na hledání pokladu či akční noční hru v potemnělém lese. Jak jsme se měli, nejlpe poznáte z fotografií v galerii.

Beach volejbal

18.06.2019

Ve dnech 6. 6. - 11. 6. 2019 se v rámci týdne beach volejbalu na náměstí v Nymburce odehrálo mnoho akcí. Jednou z nich byl i turnaj ZŠ 2. stupně - čtveřice mix. Naši školu reprezentovaly dva týmy a společně si zahrály s dalšími školami z okolí. Náš tým A obsadil po velkém boji výborné 3. místo a tým B se umístil na 6. místě.

Díky krásnému počasí a příjemné atmosféře jsme si všichni užili pěkné sportovní dopoledne.

Jakešová Romana

Poslední momenty ze ŠVP

14.06.2019

Zdravíme a posíláme poslední ochutnávku fotek ze čtvrtečního odpoledního výletu na rozhlednu Žalý, z her na hřišti, z večera plného odměn, krásného západu slunce a překvapení navrch: K hotelu se vpodvečer přišel podívat i pasoucí se srneček :).

Na shledanou zase zpátky v Nymburce.

Děti, paní učitelky a zdravotnice, která pro vás fotila

ŠVP 2.A a 3.C - středa

13.06.2019

Středa na škole v přírodě začala budíčkem v sedm hodin a vynikající snídaní. Dnes nás čekal velký výlet po několika turistických značkách z Benecka přes Rovinku (křižovatku sedmi směrů - mohli bychom z ní dojít např. do Špindlerova Mlýnu či do Vrchlabí). Vybrali jsme si směr Vítkovice - Horská farma s huculy a s kozami a ovečkami. Užili jsme si nádherné hřiště, několik aktivit v týmu, obdivovali jsme malinká kůzlata a jehňata odpočívající se svými maminkami na pastvině a ve 13 hodin jsme se postupně svezli na koních. Po projížďce se ozývaly spokojené hlasy a dva nejmenovaní mladíci si dokonce libovali, že si umí představit, že by na huculech dojeli až do hotelu :), Počasí bylo velmi horké, ale naštěstí jsme téměř celou dobu mohli jít lesem. Představte si, že jsme na zpáteční cestě kontrolně navštívili naše domečky pro skřítky,co jsme včera stavěli a - světe, div se - nalezli jsme tam vzkaz od skřítků. Po odpočinku na hotelu jsme si pohráli venku a po výborné večeři jsme opět pracovali v týmech. Psali jsme do deníků a procvičili paměť při Kimově hře. Usínali jsme po večerním čtení spokojení i trochu utrmácení. Zdravíme naše milé do nížiny a těšíme se na zítřek!

2.A a 3.C a dospěláci

Další zážitky z druhého dne naší školy v přírodě na Benecku

12.06.2019

Po výborném obědě a poledním odpočinku jsme trochu vyzráli na velké horko - vodní balonková bitva mezi týmy a následná sprcha byly velmi příjemným osvěžením. Naladilo nás na další část odpoledne v lese. Tam děti získávaly nový kousek z nápovědy k nalezení Kamene mudrců. Z Ministerstva kouzel totiž přišla prosba o pomoc pro mnoho skřítků propuštěných jejich majiteli. Děti samozřejmě rády pomohly: postavily nové bydleníčko v lese (skoro jsme skřítkům jejich luxusní vily záviděly!) a vařily pro hladové chudáčky lektvary z kouzelných přísad (měli byste chuť např. na dračí krev, slzy jednorožce nebo zuby baziliška?). Za statečnost při noční hře i za ochotnou pomoc skřítkům byly všichni odměněni. Pak už zbývalo jen honem zapsat své zážitky do deníčků, pořádně se umýt a vyslechnout pohádku na dobrou noc... Musíme se dobře vyspat na zítřejší výpravu za huculskými koníky!

Pavlína Kopečková

Požární ochrana očima dětí

11.06.2019

„Požární ochrana očima dětí“ je název každoroční výtvarné a literární soutěže, jejíž vyhodnocení připadlo na 6. června. Letos si s tématem „ V našem domě hoří“ poradila děvčata z 1. A a 3. C. Prvňačka Jasmína Dýmová získala 1. místo v okresní soutěži a 3. místo v soutěži krajské. Karolína Hačecká obsadila 3. místo a děvčata Kateřina Barešová, Štěpánka Dítětová, Linda Kašparová a Julie Mezlíková obdržela čestné uznání za tvorbu básně.

O. Hačecká

RecykloPETace 2019

07.06.2019

Asi všichni ví, že recyklace hýbe světem a kdo nerecykluje není In. Ale víte jak správně recyklovat a že vyhození odpadu do příslušného kontejneru je jen jedna možnost?

A co třeba vyrobit něco nového sami? Žáci Tyršovky si to vyzkoušeli o Přírodovědných praktikách. Celkem vymysleli přes 80 výrobků a některé nápady byly velice originální. A že to opravdu jde vyrobit? O tom jsme se přesvědčili hned další hodinu. Podívejte se sami ....

05.06.2019

Would you like to spend one day in London but still stay in Nymburk?  It happend to us. Years 7, 8 and 9 were lucky to see a really catching performance called „One Day In London“ in the Hálkovo theatre. Native speaking actors starred in it and they were really good. Funny situations of a young man´s life included lots of examples of common vocabulary and phrases. What’s more, there were very usefull explanations of them. We liked it a lot because of the funny way it was performed. We hope to see something like this next year, too.

Students of 8. A Class

Chtěli byste strávit jeden den v Londýně a přitom stále být v Nymburce? Ano? Nám se to podařilo. Sedmé, osmé a deváté ročníky měli možnost vidět velmi chytlavé představení nazvané „One Day In London“ v Hálkově městském divadle. Účinkovali zde rodilí mluvčí a jsou v tom velmi dobří. Legrační situace ze života mladého muže byly doplněny spoustou slovíček a frází používaných v mluvené angličtině. Další částí představení bylo i jejich vysvětlení. Představení se nám velice líbilo zejména díky jeho zábavnému podání. Doufáme, že budeme moci navštívit něco takového i příští rok.